برگزاری آیین عزاداری دهه آخر صفر در مازندران

برگزاری آیین عزاداری دهه آخر صفر در مازندران

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات دهه آخر صفر و رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه های ابلاغی و دستورالعمل ها افزود: در محرم امسال مردم بزرگ ایران و هیئات مذهبی،فعالان حوزه دین و مسجدی ها ثابت کردند در رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه ها از دیگر بخش های مختلف کشور مصمم تر و جدی ترند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران ر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشت دلاور مردان شهید مدافع حرم در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا از منطقه خان طومان سوریه ، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این همه مجاهدت ها و ایستادگی ها در دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) و دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) حاصل همان گفتمان عاشورایی است.

وی افزود: امروز باید برای ویژه برنامه های دهه آخر صفر و تشییع باشکوه این قهرمانان و اسطوره های مقاومت برنامه ریزی دقیق داشت.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع کووید ۱۹در بسیاری از استان های کشور و آمار نگران کننده مبتلایان و فوتی های اخیر، تاکید کرد: حجم وسیع مسافرت ها در کشور به ویژه سفرهای غیر ضرور در تعطیلات گذشته و عدم توجه و جلوگیری مسئولین کشور از این مسافرت های غیر ضروری در استان های شمالی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی گفت: متاسفانه در مواردی هم برخی مسئولین وزارت بهداشت و درمان نسبت به برگزاری آیین های عزاداری بدون هیچ گونه توجیحی ابراز نگرانی و یا تعطیلی می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران،مدیرکل این نهاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آمار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و برخی نهادهای نظارتی و اجرایی از نحوه برگزاری مراسمات آئینی، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در مساجد و هیئات مذهبی و برنامه های دینی و فرهنگی صورت گرفته که آمار آن هم موجود بوده اما در برخی از مبادی استان های شمالی و مناطق توریستی و گردشگری اصول بهداشتی توسط مسافران به هیچ وجه رعایت نمی شود و این جای نگرانی است.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha